טיפולי אסתטיקה דנטלית

השיניים שלנו הן איבר תפקודי חיוני מאין כמוהו המשמש אותנו בעיקר ללעיסה ולדיבור. אבל אנחנו לא תמיד מבינים שהשיניים הן גם הרבה יותר מזה. החיוך שלנו הוא אחד הדברים הראשונים שאנשים מבחינים בהם כשהם מסתכלים עלינו. אנחנו באופן לא מודע כבר מגבשים דעה על אדם במידה רבה על פי מראה השיניים שלו ואפשר להגיד שלמראה החיוך ולאסתטיקה שלו יש השפעה רבה על הביטחון ועל ההערכה העצמית של כל אחד מאיתנו.

לכן, ניתן בהחלט להבין מדוע יותר ויותר אנשים פונים למרפאות השיניים בשנים האחרונות לא רק לתיקון בעיות רפואיות בחלל הפה כמו חורים או דלקות חניכיים – אלא גם כדי לבצע פעולות לשיפור האסתטיקה הדנטלית – כלומר לשפר את מראה החיוך והשיניים. בואו נכיר כמה מהפעולות הנפוצות ביותר בתחום הזה:

הלבנת שיניים

כיום ישנן מגוון שיטות להלבנת שיניים. ניתן לדוגמה לרכוש ערכות ביתיות להלבנת השיניים או לבצע הלבנה מקצועית אצל רופא שיניים מוסמך. בהלבנת שיניים שמבוצעת במרפאה, הרופא משתמש בקרינת לייזר כדי להבהיר ולהבריק את השיניים. כאשר רוכשים ערכה ביתית להלבנת שיניים עדיין נדרש ביקור במרפאה להתאמת סד ייעודי – אך השימוש בו ובחומר ההלבנה נעשה בבית ומחייב אחריות ורצינות של המטופל.

ניתן גם לרכוש משחות שיניים להלבנה ותכשירים אחרים ללא מרשם רופא – אם כי בשימוש ממושך הם יכולים לפגוע בשכבה החיצונית של השן (אימייל) ודווקא לגרום להצבה של השן בטווח הארוך. לכן חשוב להשתמש בהם בזהירות ולהתייעץ עם גורם רפואי לפני שעושים זאת.

ציפוי חרסינה לשיניים

חרסינה היא חומר ייחודי שמשמש למטרות רבות במרפאות השיניים. ציפוי חרסינה מתחבר בצורה יעילה ביותר לשן והופך לחלק בלתי נפרד ממנה. לכן הוא יכול לסייע לתקן סדקים או שברים, לחזק את השן, לשפר את המראה שלה ואף לתקן בעיות מסוימות ביישור השיניים ללא צורך בטיפול אורתודונטי.  

הציפוי מהווה פיתרון אסתטי, נוח ויעיל – שמשפיע לטובה על מראה החיוך – בלי להשפיע בפועל על השיניים.

יישור שיניים אורתודונטי

יישור השיניים אמנם נתפס כבעיה אסתטית בלבד, אך האמת היא שהוא משפיע עלינו בדרכים שלא תמיד נלקחות בחשבון. שיניים שאינן מיושרות יוצרות ביניהן מרווחים שבהם נוטות להצטבר שאריות מזון שקשה מאוד להסיר בצחצוח. לכן, אנשים עם בעיות ביישור השיניים מצויים בסיכון מוגבר לעששת ודלקות חניכיים.

כיום קל מתמיד לפתור בעיות ביישור השיניים – גם בגיל מבוגר. ניתן לדוגמה לבחור באביזרי יישור דיסקרטיים מסוגים שונים שלא ניתן להבחין בהם כשצופים בכם מהצד – ובכך להקל במידה רבה על המבוכה שיכולה להתעורר בטיפול.

טיפול שיננית

תחזוקה של בריאות הפה היא אחד הדברים החשובים ביותר לשמירה על מראה החיוך ולמניעת מחלות בשיניים ובחניכיים. מומלץ להגיע לניקוי שיננית לפחות פעמיים בשנה כדי להבטיח שמירה על חיוך יפה ואסתטי שבאמת תוכלו להתגאות בו.