ציפוי ננו-קרמי לשיניים: מה זה אומר ולמי זה מתאים?


הרבה אנשים חולמים על החיוך המושלם – ולמרבה המזל, אנחנו חיים בתקופה שבה זה פשוט מאי פעם להשיג אותו. מגוון הטכניקות להלבנת השיניים רק מתרחבות ומשתכללות – וכך גם מגוון הציפויים שיכולים לעטוף את השן, לספק לה הגנה וגם לשפר את המראה והגוון שלה.

ציפוי שיניים הוא הליך די פשוט שמאפשר לנו ליהנות מחיוך לבן ואסתטי הרבה יותר. עם זאת, כדי באמת ליהנות מהיתרונות שלו – חשוב לבחור בציפוי הנכון שבאמת מתאים לצרכים ולרצונות שלכם. היום נכיר את אחד הציפויים שצוברים פופולריות רבה בשנים האחרונות – ציפוי ננו-קרמי לשיניים, המכונה גם ציפוי קריסטל או ננו-קומפוזיט. הנה כל מה שחשוב לדעת לפני שבוחרים בטיפול הזה:

ד"ר אבי בביוב מייסד ומנהל רפואי
ד"ר אבי בביוב 
מייסד ומנהל רפואי

מה זה בעצם ציפוי ננו-קרמי?

זהו ציפוי שעשוי מחלקיקי זכוכית מזעריים שמחוברים בטכנולוגיה מתקדמת לקבלת חומר שמזכיר מאוד את המראה, המרקם והגוון של השן המקורית. לחומר הזה, קומפוזיט, יש שימושים רבים בעולם רפואת השיניים, בין היתר בביצוע סתימות לבנות.

בעבר השימוש בציפוי הזה היה פחות פופולרי מציפוי החרסינה המוכר, אולם הטכנולוגיה לייצור שלו עברה כברת דרך בשנים האחרונות ומאפשרת כיום להשתמש בו כדי לייצר ציפויים אסתטיים ופרקטיים מאוד – במחיר משתלם יותר מזה של ציפויי החרסינה. הציפויים האלו נחשבים כיום גם חזקים ועמידים הרבה יותר משהם היו בעבר.

למי מתאים ציפוי השיניים הזה?

רבים מכירים את ציפויי השיניים כדרך לשפר את האסתטיקה הדנטלית וליהנות מחיוך לבן ויפה יותר. עם זאת, לציפוי הזה יכולים להיות גם תפקידים חשובים נוספים. לדוגמה, הוא יכול לסייע לחזק שיניים שבורות או סדוקות ולספק להן הגנה. בנוסף, במקרים מסוימים הציפוי עשוי גם לסייע לפתור בעיות של שיניים באינן מיושרות. הוא אמנם לא מיישר את השיניים עצמן כמובן, אך יכול לכסות אותן בצורה שתשפר במידה ניכרת את המראה שלהן לצופים מהצד.

מהם היתרונות המרכזיים של השימוש בציפוי ננו-קרמי?

ציפוי ננו-קרמי מוצע במחיר משתלם יותר מציפויי החרסינה המפורסמים ומאפשר כאמור לשפר במידה ניכרת את האסתטיקה של החיוך. בנוסף, ציפוי כזה מותאם למטופל במרפאת השיניים, בלי צורך להמתין לייצור שלו במעבדה, אשר עלול לעכב ולהאריך את התהליך כולו. בנוסף, ניתן להשלים את התהליך הזה בפגישה אחת או שתיים בלבד, לעומת שלוש עד ארבע פגישות כאשר בוחרים בציפוי חרסינה.

עוד יתרון שחשוב להכיר טמון באופן החיבור של הציפוי אל השן. בעוד שציפוי חרסינה דורש לא פעם לשייף את השן ולהוריד ממנה מילימטר או שניים כדי לקבע את הציפוי – כאשר מחברים את "ציפוי הקריסטל", לא נדרש שיוף משמעותי של השן – אלא הסרה מינימלית ביותר של חומר שן.

מהם החסרונות של הציפוי הזה?

כאמור, בעבר נחשב הציפוי לפחות מבוקש מציפויי החרסינה. כיום השימוש בו עבר כברת דרך והוא כבר יכול להחזיק ליותר שנים לאחר התקנתו. עם זאת, אורך החיים הממוצע שלו עדיין עומד על בין 4 ל-8 שנים.

חשוב לזכור כי למטופל יש חלק חשוב ביותר בהארכת חיי הציפוי לאורך השנים. כדי לשמור עליו ולסייע לו להחזיק לאורך זמן – חשוב לעקוב במדויק אחר הוראות הרופא. מומלץ להגיע לביקורות ולניקוי מקצועי של הציפוי במרפאה במועדים שנקבעו, לשמור על היגיינת הפה ולהימנע מאכילת מאכלים קשים שעלולים לפגוע בציפוי.

לסיכום: האם הציפוי באמת מתאים לי?

ייתכן שהציפוי הזה מתאים בדיוק לצרכים שלכם – וייתכן שיש אפשרויות אחרות שיכולות לספק לכם תועלת רבה יותר. כדי לדעת באיזה סוג של טיפול אתם צריכים לבחור – חשוב לקבל כמה שיותר מידע מבוסס ומדויק מהרופא שלכם. לכן, אנחנו מזמינים אתכם לייעוץ ללא תשלום במרפאה כדי שנתאים ביחד את הפיתרון המדויק ביותר בעבורכם.