הרמת סינוס לאוכלוסיות מיוחדות


שמירה על שיניים וחניכיים בריאות תמיד הייתה ותהיה אחד הנדבכים החיוניים ביותר בהגנה על בריאות הגוף ובהפחתת הסיכון למחלות, לא רק בחלל הפה אלא בכלל מערכות הגוף. לכן, הקפדה על היגיינת הפה, ביקורות אצל רופא השיניים וטיפולי שיניים וחניכיים נחשבים חיוניים לכל אדם, על אחת כמה וכמה לאנשים שמתמודדים עם מחלות, או עם מצבים רפואיים מיוחדים.

זו הסיבה שאנחנו במרפאה של ד"ר אבי בביוב עושים הכול על מנת להתאים את מכלול השירותים והטיפולים שלנו לכלל הקבוצות באוכלוסייה. אנו מקפידים להעניק את הטיפול המדויק ביותר לכל אדם, תוך התאמת סוג הטיפול, ההרדמה ואפילו אופן התקשורת של הרופא לצרכים הייחודיים שלו. אלו חלק מהדרכים שבהן אנו מתאימים את הטיפול הרפואי לאנשים מכל קצוות החברה.

ד"ר נאדר אבו-בכר
ד"ר נאדר אבו-בכר
רופא שיניים לילדים ולבעלי צרכים מיוחדים

טיפול באנשים עם צרכים מיוחדים בכל הגילאים

מחקרים מראים כי אנשים עם צרכים מיוחדים מצויים בסיכון של פי 2 בממוצע לסבול מבעיות דנטליות. בנוסף, אנשים בעלי מתסמונת דאון מצויים בסיכון מוגבר לצמיחת שיניים מיותרות, או למחסור בשיניים חיוניות בחלל הפה. לצד הנתונים האלו, חשוב להבין כי ילדים ואנשים מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים לעיתים יסבלו מקשיים ייחודיים בטיפול במרפאת השיניים, הן בגלל הפחד, חוסר היכולת לשבת במקום, או היעדר הרצון לקרב לפה חפצים זרים.

במרפאה של ד"ר בביוב פועלים מומחים מהשורה הראשונה, שמנוסים גם בליווי של אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובטיפול בהם. אנו עושים זאת תוך התייעצות עם הגורמים שמטפלים באותו אדם, כדי להבין מהי הדרך הנכונה ביותר לבצע את הטיפול הנדרש.

חשוב להבין כי גם להורה או לאפוטרופוס של המטופל יש אחריות רבה להבטחת השמירה על הבריאות הדנטלית שלו. צעדי מניעה כמו הקפדה על צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי וניקוי אבנית אצל שיננית באופן קבוע, יסייעו להפחית את הסיכון לטיפולים מורכבים ולחסוך סבל רב ואי נוחות של המטופל בעתיד. בנוסף, מומלץ כי אנשים עם צרכים מיוחדים יגיעו לביקורים תכופים אצל רופא השיניים, כדי לזהות בעיות דנטליות מבעוד מועד ולטפל בהן.

בטיפול עצמו ניתן להשתמש במגוון כלים על מנת להפחית את אי הנוחות, הפחד וההתנגדות לטיפול. אנו עושים זאת באמצעות שיטות הרדמה ייחודיות כפי שנפרט בהמשך, אך חשוב מכל, בעזרת שיחה בגובה העיניים עם המטופל והשריית אווירה נעימה, מרגיעה ומכילה במרפאה, בשיתוף פעולה של כלל חברי הצוות.

טיפול באנשים עם סיכון רפואי גבוה

בעבור מבוגרים וילדים שעוברים טיפולים רפואיים כמו כימותרפיה, הקרנות, דיאליזה או הליכים רפואיים מורכבים אחרים, טיפולי השיניים הופכים מעט מאתגרים יותר. טיפולים רפואיים שונים משפיעים על הגוף בצורה שמצריכה מחשבה מעמיקה גם מצד המומחים לרפואת השיניים, כדי לצמצם ככל שניתן את הסיכון שבטיפול, ולמנוע כל נזק אפשרי שעלול להיגרם בעקבותיו.

המחקרים מלמדים כי טיפול בבעיות דנטליות במקביל לטיפול הרפואי במחלות מסוימות יכול לשפר את הבריאות הכללית של הגוף ולחזק את המטופל. לכן, דווקא בתקופות רגישות כאלו חשוב להגיע לביקורות במרפאת השיניים, ולהתאים את הטיפול הנכון לבעיות שעלולות להתגלות במהלכן.

המרפאה של ד"ר בביוב מפעילה צוות מיומן של מומחים שעובדים במקביל במחלקות בבתי החולים ומטפלים בשגרה באנשים עם מצבים רפואיים מורכבים מסוגים שונים. אנו גם מקיימים קשר רציף עם הרופאים המטפלים של הלקוחות שלנו ופועלים בהתאם להנחיות המדויקות שלהם, על מנת לוודא שאנחנו מעניקים את הטיפול המדויק ביותר לאדם שמולנו.

טיפולי שיניים אחרי ניתוחים מורכבים

אנשים שעוברים ניתוחים מורכבים כמו השתלת איברים, ניתוחי לב או הליכים כירורגיים פנימיים אחרים, כנראה לא ימקמו את הטיפול בשיניים שלהם בראש סדר העדיפויות. עם זאת, חשוב להבין כי דלקת חניכיים, בייחוד בתקופה שבה הגוף כל כך רגיש, עלולה להגביר את הסיכון לסיבוכים רפואיים, לפגוע בגוף ולהחליש אותו עוד יותר.
לכן, אם המצב הדנטלי מצביע על צורך בטיפול שיניים לאחר הניתוח, נמליץ לבצע את ההליך כמה שיותר מהר כדי להבטיח שמירה מיטבית על הבריאות של המטופל, ולתרום להחלמה מהירה יותר מההליך. כדי לעשות זאת, אנו מנהלים שיח מתמשך עם הצוות הרפואי בבית החולים או במכון הרפואי שביצע את הניתוח, על מנת לקבל הנחיות מדויקות שיסייעו בהענקת הטיפול המיטבי בתקופה הרגישה הזאת.

טיפולי שיניים בתקופה שאחרי הליכים כירורגיים מחייבת אותנו להתאים את חומרי ההרדמה, התרופות ואופי הטיפול לצרכים הקליניים הייחודיים של אותו האדם. במהלך כל טיפול ובייחוד במקרים כאלו, המרפאה מקפידה על רמת סטריליזציה גבוהה ביותר, בדיוק כמו בחדרי ניתוח בבתי החולים.

הצוותים הרפואיים שלנו מנוסים כאמור גם בעבודה בבתי חולים ומעניקים טיפול לאנשים עם מצבים רפואיים מורכבים כדרך קבע. הרופאים המומחים וצוותי הסיוע מקפידים לבצע את הטיפול במלוא הרגישות, הזהירות והדאגה למען שמירה נטולת פשרות על הבריאות של המטופל.

אנו לעולם לא נבצע פעולה שתציב את בריאות המטופל בסיכון, ונחשוב תוך התייעצות עם כלל המומחים הרלוונטיים, מהי הדרך הנכונה והבטוחה ביותר לשפר את הבריאות הדנטלית, כדי לתמוך בהתאוששות ולשפר את הבריאות של אותו מטופל בטווח הקצר והארוך.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

הטיפול באנשים עם צרכים מיוחדים עלול להיות לעיתים מעט מאתגר יותר לצוותים הרפואיים וכן למטופלים עצמם. אנו תמיד משקיעים את מרב המאמצים כדי לייצר אווירה מרגיעה ונעימה לכל מטופל, אך הניסיון שלנו מלמד שישנם לא מעט אנשים אשר בכל זאת לא יכולים להתמודד עם הטיפול ולשתף פעולה עם הצוות הרפואי.

בנוסף, ישנם ילדים קטנים מאוד שזקוקים לטיפול שיניים מורכב ויתקשו מטבע הדברים להישאר רגועים במהלך הטיפול שעלול להיראות מפחיד למדי. ישנם גם ילדים ומבוגרים שסובלים מרפלקס הקאה מוגבר, דבר שעלול גם הוא לאתגר את הצוותים הרפואיים ולגרום לאי נוחות אצל המטופל.

בכל המקרים האלו ניתן לשקול, במצבים מסוימים, ביצוע הרדמה מלאה לצורך הטיפול בחלל הפה. כמובן שהחלטה כזאת נשקלת בכובד ראש בכל פעם, בשיתוף עם כלל המומחים הרלוונטיים במרפאה, שמנוסים כאמור בטיפול במגוון רחב של אוכלוסיות עם צרכים שונים.

כיום בעולם המערבי, בין 6 ל-9 אחוזים מכלל הטיפולים בחלל הפה מבוצעים בהרדמה מלאה מסיבות שונות. הנתון הזה מצוי בעלייה בעשורים האחרונים, בין היתר גם מכיוון ששיטות ההרדמה כיום נחשבות בטוחות יותר מבעבר. אולם, חשוב לזכור כי השימוש בהרדמה מלאה מצריך בדיקות מקדימות מראש, לרבות בדיקת דם. גם ההתאוששות כמובן מעט ארוכה יותר מזו שאחרי טיפול בהרדמה מקומית, בין שעה לעשר שעות ויותר במקרים נדירים.

טיפולי שיניים לאנשים עם חרדה דנטלית

פחד מרופאי שיניים הוא אחד הפחדים הנפוצים ביותר בעולם. על פי ההערכות, בין חמישה לעשרה אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מחרדה של ממש מביקור במרפאת השיניים. הרדמה מלאה לקראת הניתוח היא פעולה שמבצעים רק במקרים קיצוניים של חרדה, אך אנו במרפאה משתמשים במגוון כלים אחרים כדי לסייע לאנשים עם חרדה ליהנות מטיפול נעים ומרגיע יותר.

ראשית, אנו מסבירים בסבלנות לכל אדם מה בדיוק נבצע במפגש, בצורה מרגיעה ותוך התבססות על שיטה שהוכחה במחקרים פסיכולוגיים כגורם שמפחית חשש וסלידה מטיפולי השיניים. אנו גם משתמשים בהרדמה ממוחשבת, שיטת הרדמה מתקדמת שמפזרת את חומר ההרדמה ביעילות ומפחיתה את הכאב שמהווה גורם מרכזי לחשש אצל אנשים מסוימים.

צוות המרפאה גם משקיע מאמצים בהדרכת כלל המטופלים על הדרכים לשמירה על היגיינת הפה ולשימור השיניים והחניכיים במצבן המיטבי. כך אנו מצמצמים את הסיכון לבעיות מורכבות בשיניים ובחניכיים, שעלולות עם הזמן להצריך טיפולים כואבים ומורכבים שרק יעצימו את החרדה והפחד.

אם גם אתם סובלים מפחד מביקור במרפאת השיניים, אנו מזמינים אתכם לשתף את הצוות המנוסה והמיומן שלנו בחששות שלכם. אנו נעשה הכול על מנת להנעים את הטיפול, ונסייע לכם להפיג את הפחד ולהגן על השיניים שלהם בדרך היעילה והמרגיעה ביותר שאנחנו מכירים.