מרפאת שיניים לחרדתיים בירושלים


אנשים רבים מפחדים מרופאי שיניים, בין אם בשל הכאב שעלול להיות כרוך בטיפול, בין אם מאובדן השליטה ובין אם כתוצאה מזיכרון כואב או טראומתי שהותיר חותם שקשה להשתחרר ממנו. אנחנו במרפאה נתקלים במטופלים האלו כל הזמן. לכן אנו מבינים כמה חשוב לצקת לטיפול שלנו רגישות, סבלנות ואמפתיה, הכול על מנת לעזור להתגבר על הפחד ולצלוח את הטיפול בצורה הנעימה ביותר.
במרפאה של ד"ר אבי בביוב פועלים 13 רופאים מיומנים שנבחרו בקפידה, בין היתר הודות למקצועיות ולניסיון שלהם, אך גם בזכות הרגישות, הניסיון בעבודה עם מגוון רחב של אוכלוסיות והנכונות לעשות מאמצים אדירים כדי להבטיח שכל מטופל ייצא מהמרפאה עם חיוך גדול, שיוצא מבפנים החוצה.
כלל הרופאים ואנשי הצוות במרפאה יודעים כיצד לסייע לאנשים שמתמודדים עם חרדה דנטלית, ומתחייבים לעשות כל שיידרש כדי לעזור לכם או לילדיכם להתגבר על הפחד, ולצלוח את התהליך עם כמה שפחות רגשות שליליים. כדי לעשות זאת, אנחנו משתמשים בכלים פסיכולוגים, טכנולוגיים ורפואיים שנועדו להפחית את הפחד והכאב מהטיפול הרפואי.

ד"ר אבי בביוב מייסד ומנהל רפואי
ד"ר אבי בביוב 
מייסד ומנהל רפואי

הרדמה ממוחשבת

אחת הסיבות המרכזיות לפחד מהביקור אצל רופא השיניים נובעת מהצורך בזריקת הרדמה שעלולה להיות לא נעימה בכלל. עם זאת, כיום ישנה דרך להבטיח שההרדמה תתבצע כמעט ללא כאב, תוך שימוש באביזרים דיגיטליים ומתקדמים לשיפור הדיוק של החדרת חומר ההרדמה לחלל הפה.
אנו עושים זאת בעזרת מכשיר בשם Wand, שנחשב מבוקש ביותר בקרב רופאי שיניים כיום, בעיקר הודות ליכולת שלו להפחית משמעותית את הכאב שבהרדמה. הכאב הזה נובע ברוב המקרים מהזרקה מהירה או לא אחידה של חומר ההרדמה.
בהרדמה ממוחשבת, המכשיר למעשה מחובר למחשב שמפזר את חומר ההרדמה בצורה איטית ומבוקרת, כך שהמטופל כמעט לא מרגיש את הכאב, ובמקרים רבים לא חש בו כלל. ההרדמה אמנם נמשכת יותר זמן מהרגיל, כדקה עד דקה וחצי בממוצע, אך היא הרבה יותר נעימה וקלה ובכך מפחיתה את הפחד הכרוך בטיפול.

שיחה מקדימה

מחקרים פסיכולוגים רבים נערכו על הפחד מרופאי שיניים. בעקבותיהם גובשו המלצות שנועדו להפוך את הטיפול לפשוט יותר ומלחיץ פחות בעבור אלו החוששים ממנו. פסיכולוגים רבים קובעים כי הדרך היעילה ביותר להפיג את הפחד מהטיפול היא לדבוק בשיטה שנקראת Tell, Show, Do. זו שיטה שעליה מקפידים גם חברי הצוות במרפאה של ד"ר בביוב על מנת להבטיח טיפול נעים ויעיל יותר.
בשלב הראשון, נסביר את מה שנעשה בטיפול במילים פשוטות, חיוביות ומרגיעות. בשלב השני נדגים את מה שנתכוון לבצע על בובה או על איבר אחר, בצורה שאינה מכאיבה או מאיימת. רק לאחר מכך נבצע בעדינות את הפעולה הנדרשת בפיו של המטופל, כמובן תוך הקפדה על מלוא הרגישות והעדינות, כדי להפחית את הכאב והסיכון. בנוסף נדגיש למטופל שהוא יכול בכל שלב לסמן להפסקת הטיפול ונשוב להמשך ההליך רק באישורו ובהסכמתו המפורשת.

שיטות הרדמה שונות

גז צחוק הוא כלי נהדר שמשמש את רופאי השיניים כדי להפוך את חווית הטיפול למאיימת פחות ונעימה יותר. גז הצחוק הוכח כגורם שמפחית פחד ורגשות שליליים, ולכן מעולה לטיפול באנשים עם חרדה מטיפול השיניים.
עם זאת, גז הצחוק לא באמת מהווה תחליף לזריקת ההרדמה מכיוון שהוא מפחית את הכאב באופן חלקי ביותר. ישנם מקרים שבהם ניתן להשתמש רק בגז הצחוק, אך במקרים אחרים יהיה צורך להשתמש בו רק כתקדים לזריקת ההרדמה. לאחר השימוש בו, בדרך כלל זריקת ההרדמה מתקבלת יותר בקלות ועם פחות חששות.
אם הפחד מטיפולי השיניים משמעותי ביותר ולא מאפשר לבצע את הטיפול בדרך רגילה על אף הניסיונות של הצוות הרפואי להתמודד אתו, לעיתים נשקול לבצע הרדמה מלאה לפני ההליך. הרדמה מלאה מתבצעת במקרים נדירים יחסית, אך היא בהחלט אפשרית, בייחוד בטיפול בילדים או מבוגרים עם צרכים מיוחדים, או כאמור כאלו שסובלים מפחד קיצוני מרופא השיניים.

חרדה דנטלית: התעלמות היא לא הפתרון

אנשים רבים שסובלים מפחד מטיפולי שיניים מעדיפים להדחיק ולדחות את הביקור הבלתי נמנע במרפאה מתוך ניסיון לברוח מהתחושות הקשות שהם מתמודדים איתן. הניסיון שלנו מראה כי ברוב המקרים, הנטייה הזאת גורמת להחמרה של המצב הדנטלי ולצורך בטיפול מורכב וכואב יותר בעתיד.
לכן, במקום להתעלם מהבעיות, כדאי לפנות למרפאה שמתמחה בהתאמת טיפולי שיניים לאנשים עם חרדות. שתפו אותנו מראש בפחד שלכם ואנו נעשה הכול כדי לייצר סביבה מרגיעה, נעימה ואפילו מהנה בזמן הטיפול. הצוות המקצועי שלנו יעניק לכם טיפול מסור תוך הפחתת הסיכון לתקלות, לכאבים ולסיבוכים. אנו מתחייבים לעשות הכול על מנת שתוכלו לחייך ללא חשש, ולהתחיל לתת לשיניים שלכם את היחס והטיפול להם הן ראויות.