טיפול בדלקות חניכיים

הפה הוא ללא ספק החלק הדומיננטי ביותר בפנים והצורך שלו להיות בריא, נקי ועם ריח נעים, הוא גדול. החיוך הוא כרטיס הביקור שלנו ולמרבה ההפתעה, הרבה מאוד אנשים מתעצלים ולא שומרים על היגיינת הפה בצורה עקבית ונכונה. הוויתור על צחצוח השיניים בערב, העצלות שבצחצוח, צחצוח לא נכון, וחוסר שימוש באלמנטים כמו מי פה, משחות שיניים אנטי בקטריאליות וחוט דנטלי, גורמים לנזק רב בפה, ובתוכו גם דלקות ומחלות חניכיים רציניות. ההשלכות של דלקות ומחלות חניכיים הן מרחיקות לכת והרבה יותר גרועות ממה שניתן לחשוב, שכן החיידקים שנכנסים אל השיניים והחניכיים, יכולים להגיע גם אל פנים הגוף ולגרום נזק רב.

הזיהוי של דלקות ומחלות חניכיים הוא מאוד פשוט עבור רופאי השיניים, ואפילו עבור אנשים רגילים. כאשר רואים שהחניכיים אדומות, ואף מדממות וכואבות, סביר להניח שישנה בעיה שמצריכה טיפול ואף התערבות רפואית. בחלק מהמקרים, בהם יש גילוי מוקדם של הדלקת, הטיפול הוא די פשוט ומצריך צחצוח אינטנסיבי, משחת שיניים מיוחדת, משחה למריחה ואולי אף כדורים אנטיביוטיים. עם זאת, כאשר ישנה הזנחה ארוכת טווח, הטיפול יכול להגיע אף לטיפול כירורגי ואף לעקירת שיניים נגועות או רקובות. ההשלכות הן לא רק בפן הפיזי, אלא גם בפן האסתטי, כאשר חלל הפה נראה לא טוב ומריח לא טוב. לכן, יש לנסות לזהות את הדלקת עוד בשלב מוקדם, ולא להמשיך להתנהל כרגיל ולתת לעניין להמשיך ולהחמיר.

קבלת הנחיות וביצוע בפועל

דלקות ומחלות חניכיים נוצרות בשל הצטברות של פלאק ואבנית בחיבורים שבין השיניים לחניכיים. תפקיד החניכיים הוא למעשה לקשר בין הלסת לשיניים ולהגן עליהן. כאשר החיבור הזה מתמלא באבנית, קל מאוד לחיידקים להיכנס אליה ולהתחיל לייצר נזק בחניכיים עצמן, ואף בשיניים ובלסת. לכן, צחצוח השיניים על החניכיים עצמן הוא חשוב מאוד, וזה מתחיל מחינוך מוקדם ומידע שנרכש מרופא השיניים. על כל אחד לפנות אל רופא השיניים, או השיננית שלו, ולקבל הנחיות כיצד לצחצח, באמצעות אלו תכשירים, ואיך אפשר לשפר את היגיינת הפה בצורה הטובה ביותר. בעיות שיניים הן לא רק כואבות, אלא טורדניות, חוזרות וכאלו שגם עולות לא מעט כסף.

בחלק מהמקרים, ההשלכות של דלקות ומחלות חניכיים עלולות להיות ארוכות טווח ומשמעותיות מאוד. החיידקים חודרים על תוך הגוף דרך החניכיים, ויוצרים בעיות באיברים פנימיים כמו הכבד והלב. ההזנחה הזו, שהיא בבסיסה סתמית מאוד ונובעת מעצלנות, יכולה לגרום לנזקים כבדים במיוחד, וזה הרבה מעבר לחניכיים אדומות והבל פה רע. ההשקעה היום יומית בצחצוח השיניים היא קריטית לבריאות הכללית של הגוף, ובנוסף, חשוב מאוד ללכת לשיננית אחת לתקופה, לנקות את השיניים והאבנית, ולשמוע הערות לגבי התחזוקה של הפה. המידע שמקבלים מרופאי השיניים והשינניות הוא שונה ומשתנה אצל כל אחד מאיתנו, וזה נובע מהרגלים ישנים, טעויות שונות, ואפילו גנטיקה, שכן יש אנשים שמועדים יותר לפורענות דנטלית מאשר אחרים.

תוכנית ההיגיינה הטובה ביותר עבורכם

שמירה על היגיינה דנטלית צריכה להיות גבוה בסדר העדיפויות של בנאדם. זוהי השקעה של כמה דקות ביום, והעדיפות היא להשתמש בכמה שיותר אלמנטים, כולל חוט דנטלי, מי פה ומשחות שיניים אנטי בקטריאליות. שווה להתייעץ עם רופא השיניים ולראות מי היא תוכנית ההיגיינה הטובה ביותר עבורכם, ולא לוותר על טיפולים וניקויים תקופתיים אצל אנשי המקצוע שלכם. הפה הוא הרבה יותר מעוד איבר בגוף, והוא נמצא בפרונט בכל עת, ולכן, צריך לשים עליו דגש מיוחד, ולתת לו את המענה היום יומי הראוי, שיהפוך את החיוך שלכם לכזה שיש מה להתגאות בו ולא להסתיר אותו.