ניתן לענות על השאלה שבכותרת בשתי מילים: בהחלט כן 😊
הסיבה לכך שטיפול שיננית הוא כה חשוב בשגרת חיינו, נעוצה בעובדה שהוא מזהה לא פעם בעיות שיניים שעלולות להחריף ללא טיפול ראוי בזמן. רוב בעיות השיניים לא נוצרות ביום אחד, אלא מתהוות במשך תקופה, לעיתים קצרה ולעיתים ארוכה. אם בעיות אלה אינן מטופלות בזמן, לא פעם עלולים המטופל או המטופלת להגיע למצב של אל-חזור, המצריך התערבות יסודית של רופא שיניים.

לכן, טיפול שיננית קבוע אחת לחצי שנה, אשר אורך כחצי שעה בלבד, יסייע לכם לשמור על בריאות השיניים ויאפשר זיהוי מיידי של בעיות שעלולות להפוך לכרוניות. או בקיצור: טיפול שיננית יכול לחסוך לא מעט טיפולי שיניים עתידיים, תחושות כאב ואי נוחות ואיך לא – גם כסף.

טיפול שיננית: למי זה טוב?

לכולם. הטיפול מומלץ עבור כל אחד ואחת, מצעירים ועד למבוגרים, על מנת לבצע בקרה ומניעה של מחלות עתידיות ותחלואי פה. אם אתם חוששים לשלוח את ילדיכם לשיננית, דעו שקיימת גם שיננית לילדים – אשת מקצוע אשר מנוסה בטיפול דנטלי בגישה ייעודית לילדים.

אז בין אם מדובר בילד שזה עתה לומד לצחצח נכון את שיניו או במבוגרת שאינה מדייקת בהיגיינת הפה שלה, טיפול שיננית הוא תוספת חשובה לבריאות הדנטלית. כמובן שעבור מי שסובלים ממחלות חניכיים ועששת, הטיפול מומלץ במיוחד.

מה בעצם קורה בטיפול שיננית?

  • בדיקה – הטיפול מתחיל באבחון מצב הפה והשיניים. השיננית בודקת פיזית את הפה, שומעת מהמטופל או מהמטופלת על שגרת הצחצוח שלהם ועל מה שמפריע להם ומחליטה איזה סוג ניקוי לבצע. לפעמים ניקוי אבן רגיל מספיק ולפעמים דרוש גם טיפול בפלואוריד – תלוי במצב הפה.
  • אבחון רגישויות – לא פעם, כאשר השיניים רגישות לקור, לחום או למגע, זה סימן שמצביע על נסיגה של החניכיים, כתוצאה מדלקת או פגיעה במעטפת השן. השיננית בוחנת את הרגישות של המטופל או המטופלת לגורמים אלה ומצליחה להתריע על מצבים הדורשים טיפול יסודי יותר.
  • ניקוי אבן – אבן השן שמצטברת בחלל הפה היא לא רק בעיה מבחינה אסתטית, אלא סכנה ממשית לבריאות השיניים. האבן היא משקע מחוספס של סידן ומלחים ששוקעים בחלל הפה ומהווים מקום אידיאלי להצטברות חיידקים. לאחר הבדיקה, מבצעת השיננית ניקוי יסודי של אבן השן מכל חלל הפה.
  • מניעת מחלות חניכיים – מחלות חניכיים כרוניות הן הגורם המרכזי לאיבוד שיניים בגילאים מבוגרים. חשוב להבין: כאשר מזניחים מחלת חניכיים, היא עלולה להפוך לכרונית. במחלה שכזאת, הטיפול הופך להיות מורכב והנזק לשיניים עלול להיות לא פעם בלתי הפיך. לכן, אחד הדגשים המרכזיים בטיפול שיננית הוא בחינה מדוקדקת של מצב החניכיים, זיהוי נפיחויות ודימומים ובמידת הצורך, גם עירוב פריודונטית מומחית – רופאת שיניים המתמחה ברפואת חניכיים.
  • הדרכה אישית להיגיינת הפה – השיננית לא רק מסייעת למטופל או למטופלת במהלך הטיפול עצמו, אלא גם עוזרת להם לשמור על היגיינה ובריאות השיניים בבית. טיפול שיננית כולל הדרכה וטיפים מעשיים לצחצוח יעיל ושימוש באביזרי ניקוי, לשמירה ארוכת טווח על בריאות השיניים והחניכיים.

שיננית בירושלים – מרפאת ד"ר בביוב

לא מעט אנשים מחפשים שיננית מומלצת בירושלים, כדי שתהיה להם את האופציה להגיע אחת לחצי שנה ולעבור טיפול מקצועי ויסודי. אם גם אתם מחפשים את השיננית החדשה שלכם, כדאי שתכירו אותנו: צוות השינניות המוסמך של מרפאת ד"ר אבי בביוב בירושלים ישמח לקבל אתכם לטיפול זריז אשר ימנע לא מעט בעיות שיניים בעתיד. המרפאה שלנו מצוידת בנשות מקצוע מובחרות, במכשור טכנולוגי מתקדם אבל בעיקר – בגישה אדיבה, נעימה וסבלנית שתהפוך כל טיפול ליעיל ונעים במיוחד.