מרפאת ד"ר אבי בביוב צילומי שיניים

זה לא הגיל זו המרפאה

אנחנו מאמינים שטיפול שיניים לא יכול להיות טיפול זהה לכל אדם, הוא חייב להיות מותאם באופן מושלם למטופל ולהתחשב במצבו הייחודי. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר על טיפולי שיניים למבוגרים יותר, בני הגיל השלישי וחייב להיות הבדל בגישת הטיפול של רופא שיניים למבוגרים לעומת מטופלים צעירים יותר.

לכן, כאשר אנחנו מטפלים באנשים מבוגרים, אנחנו חייבים להתחשב במאפיינים הייחודיים להם הן מבחינה בריאותית-רפואית והן מבחינה רגשית.

לאורך השנים צברנו ניסיון רב בטיפול באנשים מבוגרים ובזכות הידע שצברנו בביצוע טיפולי שיניים למבוגרים, הניסיון הרב ומערך רופאים מומחים למגוון תחומים ברפואת שיניים, אנחנו גאים בעובדה שעד היום טיפלנו בהצלחה בכל אדם מבוגר שהגיע אלינו, גם בגילאים מתקדמים במיוחד ובמצבים בריאותיים לא פשוטים.

ד"ר אבי בביוב
ד"ר אבי בביוב 
מייסד ומנהל רפואי

טיפולי שיניים למבוגרים ולבני הגיל השלישי – התאמת הטיפול לצורך של כל מטופל

הגיל השלישי מאופיין בשלוש בעיות עיקריות שעליהן אנחנו שמים דגש בכל טיפול:

ירידה בבריאות הכללית

בגיל השלישי צצות או מתגברות בעיות רפואיות כלליות שלא היו בעבר, כמו לדוגמא הדלדלות של העצם ומקרים של אוסטאופורוזיס או בעיות לחץ דם ולב. כל בעיה שכזו משפיעה ישירות על מצב השיניים, ובמקביל אנחנו חייבים לקחת בחשבון גם את סוגי התרופות השונים שנוטלים האנשים המבוגרים וההשפעה שלהן על בריאות הפה.

איך אנחנו מטפלים בזה?

אנחנו מבצעים בדיקות דקדקניות על מנת לקבל תמונה מפורטת על מצבו הבריאותי הייחודי של כל מטופל, בייחוד כשאנחנו עומדים לפני טיפול שיניים לקשישים ואוכלוסיה מבוגרת במיוחד.
אנחנו מתחילים באבחון הכולל בחינה מלאה של מצב הפה ע"י צילומים פנורמיים או צילומי CT שנעשים במרפאה עצמה. לאחר מכן אנחנו מתשאלים לגבי כל בעיה רפואית שקיימת וממפים את כל התרופות שהמטופל נוטל באופן יומיומי.
לאחר שקיבלנו את כל המידע אנחנו מכינים תוכנית טיפולים ייעודית שתאפשר לנו לספק פתרון מלא לבעיה שבעקבותיה המטופל פנה, תוך התחשבות בכל הפרמטרים הבריאותיים שאיבחנו.

החמרת בעיות השיניים אצל מבוגרים

במקביל לירידה בבריאות הכללית, מתעצמות בעיות דנטליות שהוזנחו לאורך השנים ומחמירות במיוחד בגיל השלישי.
בעיות באזור החניכיים מאפיינות רבים מבני הגיל השלישי הסובלים פעמים רבות מדלקות כרוניות בחניכיים שגורמות לנסיגה של החניכיים ולפגיעה ביציבות השיניים.
אנשים רבים בגילאים מתקדמים שלא טיפלו בדלקות מתחילים לסבול משיניים מתנדנדות ומנשירה של השיניים הטבעיות.
יחד עם הפגיעה בחניכיים, אנשים מבוגרים נוטים לסבול מדלול חריף של עצמות הלסת, ספיגה לגוף של מרכיבי העצם גורמת לירידה מהירה בעובי העצם, עובדה שמקשה מאוד על היכולת לבצע השתלת שיניים ולחבר שתלים דנטליים לאזורים דקים בעצם הלסת.

איך אנחנו מטפלים בזה?

טיפולי שיניים למבוגרים מצריכים מאיתנו תכנון ייחודי. כדי להתמודד עם הבעיות הללו פועל במרפאה צוות של רופאי שיניים בכירים המתמחים, כל אחד, בתחום טיפול אחר של רפואת השיניים.

השילוב בין המומחים השונים מאפשר לנו לזהות ולאבחן בצורה מדויקת כל אספקט בבעיה של המטופל המבוגר ולבנות תוכנית טיפולים שתשלב בין המומחים השונים וטכניקות עבודה שונות ובכך תתאים את עצמה בצורה אופטימלית לצורך של המטופל ולמצבו הייחודי.

כך, אנחנו יודעים לספק מענה גם למקרים של נסיגת חניכיים חמורה או לבצע השתלות שיניים גם במקרים של חוסר עצם רב.

חששות ופחדים

הנושא של החרדה הדנטלית, הפחד מפני טיפולי השיניים, קיים כמעט בכל גיל, אבל הוא בולט יותר אצל אנשים מבוגרים. החשש מפני כישלון הטיפול, החשש מפני כאבים וסבל מיותר או מהיכולת שלהם להתמודד בכלל עם טיפולי שיניים.

איך אנחנו מטפלים בזה?

אנחנו רואים במטופלים שלנו את הנכס היקר לנו ביותר ולכן, חשוב לנו שהטיפול יתחיל בחיוך ויסתיים בחיוך.
חשוב לנו להקשיב לכם, לשמוע מה מפחיד אתכם וביחד לפרק את החשש ולא להתחמק ממנו.
אנחנו מאמינים מאוד בשיחות מלב אל לב עם כל מטופל כדי להכיר אותו ולהבין מה חשוב לו בטיפול ומה מרתיע אותו.
בנוסף, לאנשים חרדתיים מאוד אנחנו מבצעים טיפולים בהרדמה מלאה או בטשטוש עמוק עם ליווי של רופא מרדים מוסמך כדי שהטיפול יעבור בלי להשאיר טראומה או תחושה לא נעימה.

והכי חשוב, אנחנו לא מתפשרים.

אנחנו לא מוכנים להתפשר בגלל גיל או מצב רפואי על איכות הטיפול או על רמת הגימור האסתטית שלו, כי אנחנו יודעים שהכל נמדד במבט במראה בסיום הטיפול. וכשהמבט הזה מעלה חיוך גדול על הפנים של המטופל אנחנו יודעים שהצלחנו.

המלצות על טיפולי שיניים למבוגרים במרפאה שלנו בירושלים

הגעת לגיל הנכון להיפגש איתנו

טיפולי שיניים למבוגרים היא אחת ההתמחויות המרכזיות שלנו. לכן, אם הגעת לגיל מבוגר ומצב השיניים שלך מפריע לך מבחינה בריאותית או אסתטית, אנחנו נשמח להיפגש ולספק לך את הפתרון הטוב ביותר.