ד"ר בביוב בשעת ייעוץ , ד"ר בביוב , דוקטור אבי בביוב , מרפאת שיניים אבי בביוב

יש אנשים שעבורם שמיעת צמד המילים "רופא שיניים" מספיקה כדי להתמלא מיד בחרדה בלתי נשלטת. אנחנו נוטים לחשוב שפחד מרופאי שיניים נפוץ במיוחד אצל ילדים, אבל הניסיון שלנו במרפאה מלמד שגם לא מעט מבוגרים חוששים מהביקור אצל הרופא או אפילו השיננית.

לעיתים, כדי שפחד יתקבע במוחנו, מספיקה חוויה כואבת אחת אצל רופא השיניים, טראומת ילדות שלא טיפלנו בה או אפילו סיפור של אדם קרוב על ביקור לא נעים במרפאה. עבור חלק מהאנשים מדובר בפחד לאבד שליטה ולבטוח באדם אחר שיטפל בהם, אחרים מתקשים להתמודד עם המחשבה על הכאב או על זריקת ההרדמה, בעוד שלמטופלים מסוימים מספיק להריח את הניחוח שמאפיין את מרפאות השיניים כדי להתמלא בפחד ובאי נוחות.

החרדה הדנטלית היא לא רק בעיה שמפריעה לכם בהיבט הנפשי. היא גם עלולה לגרום לכם להימנע מביקורים אצל רופא השיניים, לייצר החמרה של הבעיות הדנטליות או אפילו לפגוע באיכות הטיפול ובתוצאותיו במקרים מסוימים.
אנחנו במרפאה של ד"ר אבי בביוב עושים הכול על מנת לסייע לכם לשמור על השיניים והחניכיים וכן להעניק לכם את הטיפול המסור, המדויק והמתאים לכם ביותר.

ד"ר אבי בביוב מייסד ומנהל רפואי
ד"ר אבי בביוב 
מייסד ומנהל רפואי

חרדה דנטלית – איך להוריד את מפלס החרדה?

אז כדי לעזור לכם להתגבר על החרדה ולהגיע קצת יותר שלווים ורגועים לטיפול, גיבשנו בעבורכם כמה עצות שיעזרו להוריד מעט את מפלס החרדה לפני הביקור במרפאה:

1. שתפו אותנו תמיד בחששות שלכם

צוות המרפאה של ד"ר בביוב מנוסה מאוד בטיפול בילדים ובמבוגרים הסובלים מחרדה דנטלית. הנכם מוזמנים לשתף אותנו חשש שלכם או של ילדיכם, כך נוכל להשתמש במגוון הכלים העומדים לרשותנו, כדי להבטיח לכם חוויה נעימה יותר. אנו נסביר בסבלנות על הטיפול לפני שנתחיל אותו ונבצע את ההליך בצורה איטית, רגישה ומרגיעה.

2. הקשיבו היטב להסבר של הצוות

מחקרים מראים כי כשמסבירים הליכים רפואיים לפני הביצוע שלהם, כך גם החשש מפניהם יורד ונחלש. לכן, הצוות שלנו מקדיש כאמור את הזמן הדרוש לפני כל טיפול כדי להסביר על מה שנבצע, מדגים בעדינות את הפעולה על איבר אחר ורק לאחר מכן ובהסכמת המטופל, מבצע את הפעולה הנדרשת. כדי להגיע רגועים יותר למפגש עם הרופא, ניתן גם לקרוא על ההליך, אך מומלץ לעשות זאת רק במקורות אמינים ומבוססים שניתן לסמוך עליהם.

3. שקלו אפשרויות הרדמה שונות

אם אתם או ילדיכם חוששים מאוד מטיפול השיניים, ניתן לשקול לבצע אותו תחת הרדמה מקומית, או אפילו מלאה במצבים מסוימים. אם אתם חוששים מזריקת ההרדמה או שאתם נדרשים לבצע טיפול פשוט שאינו דורש הרדמה, אך עדיין חוששים, נוכל גם להשתמש בגז צחוק שיפיג מעט את הפחד ויהפוך את החוויה כולה לנעימה יותר.
בנוסף, חשוב להבין כי כיום ההרדמה במרפאה הרבה פחות כואבת ומאיימת משהייתה בעבר. הצוות שלנו משתמש ב"הרדמה ממוחשבת", שיטה מתקדמת שמאפשרת פיזור איטי והדרגתי יותר של חומר ההרדמה כדי שהפעולה לא תהיה מלווה בכאב.

4. הקפידו על ביקורות תכופות אצל רופא השיניים

באופן די אירוני, דווקא אלו הנמנעים מטיפולי שיניים, בדרך כלל סובלים מבעיות דנטליות שהולכות ומחמירות, ובהמשך נדרשים לטיפולים כואבים ומסובכים יותר. כדי להימנע מכך, הקפידו לבקר אצל רופא השיניים לפחות פעם בחצי שנה.
כך נוכל לוודא שמצב השיניים שלכם יהיה מצוין כל הזמן, ונוכל לטפל בבעיות לפני שיהפכו חמורות יותר. בדרך זו ניתן גם להתאים טיפול פשוט יותר וכואב הרבה פחות, כזה שלא יעצים עוד יותר את הפחד מטיפולי השיניים אלא יפחית אותו בהדרגה.

5. בקשו להפסיק אם הפחד משתלט

אם במהלך הטיפול אתם מרגישים שאתם לא יכולים לשאת את הפחד, הזכירו לעצמכם שהכול בסדר. הרופאים שלנו קשובים לכם בכל עת וישמחו לסייע גם אם יצוצו רגעי משבר כאלה. בקשו מהרופא לקחת הפסקה מהטיפול והוא יעצור ויעשה כל שביכולתו כדי להרגיע אתכם. במצב כזה מומלץ לקחת כמה נשימות עמוקות, ולשים את מבטחיכם בניסיון וברגישות של הצוות הרפואי.

6. קחו את זה לאט

פסיכולוגים מדגישים כי התמודדות הדרגתית עם הפחד היא אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד אתו. ראשית, קבעו תור למרפאת השיניים לפגישה בה רק תשוחחו ותתייעצו עם הצוות הרפואי. הבהירו לצוות שאתם מעוניינים רק בפגישת היכרות ובדיקת מצב הפה, ללא ביצוע טיפול.

לאחר מכן, ניתן להגיע לביקור נוסף במרפאה כדי לבצע ניקוי שיננית, זהו תהליך שעשוי להיות מעט לא נעים, אך הוא אינו כואב ובהחלט יכול לסייע לכם לבנות מערכת יחסים חיובית יותר עם הצוות והמרפאה. רק בהמשך, כשאתם סומכים יותר על עצמכם ועל הצוות המיומן שלנו, תוכלו לאזור אומץ ולהגיע לטיפול.

לסיכום, זכרו כי חרדה דנטלית היא בעיה נפוצה שרבים מתמודדים איתה, ולא רק אתם או ילדיכם. כדי לטפל בה עליכם להכיר בה, להבין את המקור שלה ולהיות מוכנים לבצע צעדים אקטיביים על מנת למגר אותה. הצוות במרפאה של ד"ר בביוב ישמח לעמוד לצידכם ולעשות כל שבכוחותיו על מנת לעזור לכם להתגבר על הפחד, ויציע לכם את הטיפול המדויק והנעים ביותר שיעזור לשפר את בריאות הפה, מבלי לעורר את החרדה שליוותה אתכם עד כה.

הגישה שלנו מוכיחה את עצמה כבר למעלה מ30 שנה. בזכותה החזרנו בריאות ואסתטיקה דנטלית לאלפי מטופלים שמגיעים אלינו במיוחד, מכל קצוות המדינה.
אם גם אתם מאוד חוששים, ורק המחשבה על הגעה למרפאת השיניים מעבירה בגופכם צמרמורת, אנחנו מזמינים אתכם לחוות רפואת שיניים אחרת, כפי שלא חוויתם מעולם.
אנחנו בטוחים, שבאווירה חמה, אנושית ותומכת, יחד עם הצוות המקצועי והמיומן, אנחנו מסוגלים לנצח גם את החרדה הקיצונית ביותר.
חבל על כל יום, צרו קשר עכשיו, ובואו לשמוע איך נעזור גם לכם לנצח את החרדה.
צור קשר