הגישה הישירה בגובה העיניים, וההתייחסות לילדים כאל בוגרים היא היא שמקנה לאיל את היכולת להצליח ולהביא את כל הפציינטים הצעירים שלו אל קו הסיום, כשהם מחייכים מכל הלב. אבל גם המבוגרים הרבים שעוברים אצלו טיפול אורתודונטי לצורך אסתטי או לצורכי בריאות החניכיים, או כחלק מהשיקום הכולל של פיהם, מרבים לשבח את מקצועיותו ואנושיותו.

ד"ר כצהנדלר סיים את לימודי רפואת השיניים בפקולטה לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בשנת 1985, ואחרי 6 שנים חזר להתמחות באורתודונטיה, אותה סיים ב-1995.

מאז ועד היום הוא נמנה על צוות הרופאים במחלקה האורתודונטית, ומדריך את הרופאים שמתמחים באורתודונטיה. הוא חבר מאז שנת 2003 בוועד האגודה האורתודונטית, ומשמש בשנתיים האחרונות בתפקיד יו"ר האגודה. כמו כן, חבר באיגודים מקצועיים בינלאומיים.

ד"ר איל היה בין הראשונים שהשתמשו בארץ בטכניקות אסתטיות ליישור שיניים, והוא בקיא ומיומן ביותר בכל שיטות הטיפול החדשניות ביותר, וביניהן ריבועים שקופים, ריבועים פנימיים ופלטות אורתודונטיות שקופות. כך הוא מסוגל לבצע בקלות יישור שיניים גם למבוגרים הממלאים תפקידי מפתח במקומות עבודתם, מבלי שחבריהם לעבודה יידעו שהם עוברים טיפול אורתודונטי.

אומנם טיפול אורתודונטי הוא בדר"כ ממושך וארוך טווח , אך חווית הטיפול אצל ד"ר איל כל כך חיובית, שתקופה ארוכה זאת חולפת מהר מאוד ובצורה הנעימה ביותר.