כתר בשיניים

לאורך החיים השיניים שלנו עומדות בפני אתגרים רבים – הן נחבלות, נדרשות לעמוס בלחצים אדירים ובמקרים רבים אינן מחזיקות מעמד לכל החיים. לכן טיפולים להשלמת שיניים חסרות או פגומות נמנים עם ההליכים הנפוצים ביותר ברפואת הפה. לכן גם היכולות בתחום הולכות ומשתכללות עם השנים ולמרבה המזל כיום קיימות מגוון אפשרויות שעוזרות לבחור את הפיתרון המתאים ביותר לכל אדם.

אנחנו במרפאה של ד"ר אבי בביוב משקיעים מחשבה רבה בהתאמת הכתר לצרכים הדנטליים והכלכליים של כל מטופלת ומטופל. כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת ריכזנו את כל המידע שחשוב להכיר על סוגי הכתרים המובילים והפופולריים ביותר:

כתרי חרסינה

חרסינה על כלל הסוגים שלה היא כנראה חומר הגלם הפופולרי ביותר לכתרים בשיניים. זאת מכיוון שהרכב החרסינה והצבע שלה דומים מאוד לזה של השן האנושית. לכן כתרי חרסינה מבטיחים תוצאה טבעית ואסתטית ביותר של השתלים. זו הסיבה שרופאים רבים משתמשים בכתרים האלו בייחוד כדי לשקם שיניים קדמיות בחלקו העליון של הפה. נציין כי התקנת כתרי חרסינה מחייבת השחזה של חומר השן הקיים.

כתרי זירקוניה

הכתרים האלו לאט ובשקט הפכו ללהיט בינלאומי שמספק בעיני רבים את התוצאות האסתטיות הטובות ביותר בשיקום הפה. זירקוניה היא חומר דמוי יהלום שנחשב חזק ועמיד, מה שמבטיח שיקום איכותי של הפה לאורך זמן. השתלים לא מכילים כלל מתכות וניתן לצבוע אותם בהתאם לגוון השיניים האחרות בפה. מחירם אומנם גבוה אך רבים מעידים כי הדיוק וההתאמה שלהם הופכים את ההשקעה למשתלמת.

כתרי מתכת

אלו כתרים שיוצקים ממתכות כמו זהב וכסף. מחירם של הכתרים האלו אמנם זול אך הם מאוד בולטים לעין ואינם אסתטיים. לכן בדרך כלל ההעדפה תהיה להתקין אותם כדרך לשיקום שיניים אחוריות שכמעט ולא מבחינים בהן בדרך כלל. כיום גם ניתן לצפות את הכתרים האלו בחרסינה ובכך מחירם אמנם יתייקר מעט – אך עדיין יהיה נמוך מהאפשרויות האחרות.

כתרי EMAX

גם אלו כתרים מחרסינה – אך כזאת שעברה תהליך של דחיסה בטכנולוגיה מתקדמת לשיפור העמידות, החוזק והאסתטיקה שלה. גם במקרה הזה הכתר לא מכיל מתכת והוא בעל שקיפות גבוהה שמקנה לו מראה טבעי יותר. הוא עמיד ללחצים רבים ולכן ניתן להשתמש בו גם להשלמת שיניים טוחנות בחלקו האחורי של הפה.

מקבלים החלטה שתחזיר לכם את החיוך

אם כל המידע הזה הצליח לבלבל אתכם – אנחנו כאן גם כדי להרגיע. בחירת השתלים הנכונים לכם ביותר היא החלטה שצריך להקדיש לה את הזמן ותשומת הלב הראויים. במרפאה שלנו פועלים מומחים מכלל תחומי רפואת הפה שפועלים בשילוב זרועות על מנת לגבש את הטיפול הנכון ביותר בשבילכם. אנחנו מזמינים אתכם אלינו לפגישת ייעוץ והיכרות שבה נשיב על כל השאלות שלכם ונגבש ביחד איתכם את אסטרטגיית הטיפול שתיטיב איתכם וגם תתאים לתקציב שהגדרתם.