בשונה מאיברים אחרים בגופנו, חלל הפה מכיל רקמות רגישות הבאות במגע באופן קבוע עם הסביבה החיצונית. הדבר הופך את האזור הייחודי הזה בגופנו לחשוף במיוחד לזיהומים, פגיעות, חבלות ומחלות. כדי להתמודד עם הסיכונים הללו, קיים כיום מגוון עצום של טיפולים בחלל הפה, החל מטיפולים משמרים ומניעתיים כגון ניקוי שיננית, דרך הליכים טיפוליים כגון סתימות ויישור שיניים וכלה בניתוחים פשוטים ומורכבים לתיקון בעיות משמעותיות יותר, וכן טיפולים לשיקום הפה.

על מנת לסייע לשמור על הבריאות הדנטלית שלכם, לוודא שתזכו לאבחון ולטיפולים הטובים ביותר ובעיקר למנוע מכם מעבר מיותר בין מרפאות, מכונים ורופאים, אנו במרפאה של ד"ר אבי בביוב מרכזים את כל הטיפולים הדרושים לשמירה על חלל הפה, תחת קורת גג אחת. במרפאה פועלים מומחים מכל התחומים בענף רפואת השיניים, אשר משלבים זרועות ומשקיעים מאמצים רבים במטרה להעניק לכם את הטיפול המסור והמקצועי ביותר.

ד"ר שרונית סחר הלפט
דר' שרונית סחר-הלפט
מומחית לטיפולים מורכבים

טיפולי שיניים מורכבים עם המומחים

המומחים שלנו מטפלים במגוון רחב של בעיות, בהן גם בעיות שדורשות טיפול מורכב יותר. בואו נכיר כמה מהטיפולים הבולטים לבעיות המורכבות ביותר בחלל הפה.

בניית עצם והרמת סינוס

מחלת חניכיים מתקדמת, קושי בשמירה על היגיינת הפה או עקירת שן, עלולות להוביל למצב של הרס העצמות בחניכיים שתומכות בשיניים ולהגדלת הסינוס שבאף. המצב הזה מקשה על ביצוע שתל שיחליף את השן, ולכן הוא עשוי לחייב טיפול מקדים שבמהלכו נשתיל תחליף לעצם שנהרסה ונבצע הרמה ממוקדת של הסינוס.

העצם יכולה להילקח מאזורים אחרים בגוף או ממקור חיצוני, מהחי או מרקמת אדם. טיפול בניית עצם והרמת סינוס, כולל ביצוע חתך זעיר בחניכיים לחשיפת הלסת, השתלת התחליף ותפירת האזור מחדש.
במקרים מסוימים יהיה צורך בכיסוי האזור המטופל בקרום דק (ממברנה) של קולגן, אשר תורם לקליטה טובה יותר של העצם המושתלת.

הסינוס הוא חלל ריק בצידי הגולגולת. לאדם בוגר יש ארבעה סינוסים, שממוקמים מעל חלקה העליון של הלסת, מתחת לעיניים. בניתוח להרמת הסינוסים חושפים את עצם הלסת, ומשתמשים באמצעים כירורגיים כדי להגיע לרצפת הסינוס. לאחר מכן מבצעים הרמה של הרירית שמכסה את הדופן הפנימית בסינוס, ובכך מרימים אותו ומפנים מקום להנחת השתל.

שני הטיפולים הללו נעשים בהרדמה מקומית בלבד ללא צורך בהרדמה מלאה, או באשפוז בבית חולים. עם זאת, אם אתם חוששים מטיפולי שיניים, עדכנו את הצוות שלנו ונבחן ביחד איתכם אפשרויות הרדמה או טשטוש שיקלו עליכם בתהליך.

שתלים ללא ניתוח להשתלת עצם

במקרים מסוימים, כאשר חסרות עצמות בחניכיים, ניתן יהיה לבצע שתלים להחלפת שיניים אבודות, ללא צורך בטיפול מקדים להשתלת עצם. אנחנו במרפאה עושים זאת בין היתר באמצעות שתלי דיסק (שתלים בזאליים). בעוד שרוב השתלים בנויים בצורת בורג ומחוברים אל עצמות החניכיים, השתל הזה בנוי בצורת דיסק עם בסיס שטוח. צורתו הייחודית מאפשרת לעגן את השתל בעצמות בסיסיות (בזאליות) בלסת, שאינן נהרסות בקלות.

במקרים מסוימים ניתן להשתמש גם בשתלים זגומטיים. אלו הם שתלים ארוכים במיוחד שמאפשרים חיבור לעצם הזוגומה, היא עצם קשה ועמידה, עם צפיפות גבוהה בהרבה מזו של העצמות שבדרך כלל תומכות בשיניים.

שני הטיפולים האלו, לצד טיפולים חדשניים נוספים שמוצעים במרפאה, מתאימים לאנשים שסובלים ממחסור בעצמות לסת, אך חשוב להבין כי לא ניתן לבצע אותם בכל מצב. לכן אנו נקדיש את מלוא הרצינות לאבחון מדויק של המצב הדנטלי שלכם ושל מצבכם הרפואי,  כמו גם של סיכויי ההצלחה של כל אחד מהטיפולים, לאור מצבכם ולנוכח האבחון. לצורך כך נערב מומחים שונים בדיונים על קביעת תוכנית הטיפול, וכמובן נשתף אתכם בכל השלבים כדי שתקבלו החלטה מושכלת, כזו שמתאימה לכם ולאורח חייכם.

טיפולי לייזר למחלות חניכיים

המרווחים שבין השיניים לחניכיים שלנו מכונים "כיסים" והם בדרך כלל באורך של 1-2 מ"מ. במקרה של מחלת חניכיים, הכיסים האלו עלולים לגדול לממדים של כ-5 מ"מ ויותר, ובכך ולהקשות עוד יותר על הסרת חיידקים ושאריות מזון מהמרווחים האלו. הכיסים גם מגבירים את הסיכון לאובדן עצם באזור, בעיה שכאמור עלולה לגרום לאובדן השן ולהצריך טיפולים מורכבים לפני ביצוע השתלים.

כיום ניתן לטפל בכיסים האלו באמצעות טכנולוגיית לייזר. טכנולוגיית הלייזר מאפשרת חיתוך וקיצור של החניכיים, כדי להחזיר את הכיסים שבינם לבין השיניים לגודל תקין. השימוש בקרן לייזר תורם גם להשמדת החיידקים באזור, ולהסרת רקמות דלקתיות מהחניכיים. בנוסף, הלייזר מסיר אבנית ופלאק. היתרון של הטיפול טמון בעובדה שבשונה מטיפולי שיניים אחרים, הוא לא כרוך בכאבים או בתקופת החלמה של מספר ימים. הטיפול גם מעודד התחדשות של התאים באזור באופן טבעי.

הצלת שיניים אבודות

על אף ששתלים מהווים ברוב המקרים תחליף איכותי ויעיל לשיניים, כלל המומחים במרפאה של ד"ר בביוב מסכימים, כי אין באמת תחליף מושלם לשיניים הטבעיות שלנו. את השיניים הטבעיות קל יותר לתחזק ולשמר לאורך זמן, ולכן אנחנו משקיעים מאמצים אדירים בניסיונות להציל אותן, כאשר עקירתן והחלפתן בשתלים תמיד תהיה המוצא האחרון בהחלט, לאחר שמוצו כל האפשרויות האחרות להצלתן ושיקומן.

כדי לעשות זאת, אנחנו מקיימים דיונים עם מספר מומחים בתחומי רפואת השיניים, ומנסים להתאים את הטיפול המיטבי להצלת השן. בטיפול הזה ישולבו כל ההליכים שיכולים לשפר את המצב, לרבות ניקוי עמוק אצל שיננית, טיפולים מניעתיים וכן ניתוחים כמו הקצאת שורשים, ניקוי עמוק של כיסי החניכיים בהרדמה מקומית, המתבצע על ידי פריודונט – מומחה לרפואת חניכיים.

אלו הם רק חלק ממגוון הטיפולים שקיימים במרפאה להצלה של השיניים שלכם, גם אלו שהוגדרו כאבודות. למציאת הטיפול המתאים לכם, אנו ממליצים להגיע לאבחון בהקדם, ולהמנע מהגעה לשלב בו תזדקקו לעקירת ושתלים.

עקירה כירורגית

כאמור, המומחים שלנו יעדיפו תמיד לבצע עקירה רק כמוצא אחרון. אך, חשוב להבין כי לעיתים הפעולה הזאת תהיה בלתי נמנעת. עקירה כירורגית נעשית בהרדמה מקומית ובמהלכה יבוצע חתך בחניכיים לצורך הפשלתם וחשיפת שורשי השן. זאת על מנת להפריד את שורש השן מהחניכיים באופן מלא. לאחר ניתוק השן, תבוצע תפירה של האזור בחוטים שנספגים מעצמם, או חוטים שמוסרים לאחר כשבוע במרפאה.

במקרים מסוימים, ניתן יהיה לבצע את השתלים כבר באותו הטיפול. הדבר יתאפשר בדרך כלל כאשר אין דלקת חניכיים פעילה, כאשר יש מספיק עצם שתתמוך בשתלים, ורק אם ניתן יהיה לשמור על מרחק תקין בין השתל לבין עצבים חשופים ורצפת הסינוס. במצבים אחרים נדרש להמתין מספר חודשים עד ביצוע השתל. בהיבט הזה חשוב לסמוך על חוות הדעת המקצועית של הצוות הרפואי במרפאה, שמתקבלת תוך בחינה מדוקדקת של המצב הדנטלי שלכם.

המלצות על טיפולי שיניים מורכבים במרפאתנו בירושלים