ציפוי שיניים

אין ספק שחיוך לבן ובוהק הוא סימן בולט לבריאות, לאסתטיקה וליופי. כוכבי קולנוע, דוגמנים ומנהיגים מקפידים לשמור על חיוך שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנו – והשאיפה לשיניים לבנות מקננת בקרב רוב האנשים בארץ ובעולם. הבעיה היא שעם השנים, השיניים שלנו הופכות צהבהבות יותר – והדבר מושפע מלא מעט הרגלים שלנו לאורך השנים, ממידת השמירה על ההיגיינה הדנטלית אך גם ממרכיבים גנטיים שאנחנו לא שולטים בהם.

אולם כיום קל מאי פעם להשיג חיוך לבן יותר בלי יותר מדי מאמץ – ובצורה שגם תחזיק לאורך זמן. אחת השיטות הבולטות בהקשר הזה היא ציפוי השיניים – שלא משפיע על השיניים עצמן אלא מולבש עליהן ומשפר את האסתטיקה של החיוך. בואו נכיר את ציפוי החרסינה שמאפשר לעשות זאת – ואת כל מה שחשוב לדעת על הטיפול הפופולרי הזה.

הרבה יותר ממענה אסתטי

הטיפול הזה נקרא בשפה המקצועית "למינציה" ובמהלכו מחברים ציפוי לשיניים הקיימות, בצורה שכאמור משפיעה על מראה החיוך אבל לא רק. הציפוי מספק גם שכבת הגנה נוספת לשן ובכך הוא מסייע לשמור עליה מפני שברים, סדקים או זעזועים. במקרים מסוימים זה גם יכול לסייע ביישור של השיניים – אולם זהו פיתרון אסתטי בלבד שלא משפיע כמובן על השיניים עצמן.

החומר שמשתמשים בו הוא כאמור חרסינה לרוב, שנחשבת דומה בהרכב ובצבע לאלו של השן המקורית. אולם קיימים כמה סוגי ציפויים שיכולים לשמש בטיפול. בואו נכיר את הבולטים שבהם:

1. ציפוי זירקוניה

זירקוניה מיוצרת מאיחוי של חרסינה עם מתכות אצילות. זהו אחד הפיתוחים החדשניים ביותר בעולם רפואת השיניים מכיוון שהזירקוניה היא חומר חזק ועמיד, ששומר על המבנה והצבע שלו לאורך זמן. לכן הציפוי יכול לשמש את המטופל למשך שנים ארוכות ללא שום בעיות.

2. ציפוי Emax

זהו עוד להיט גדול בתחום רפואת השיניים אשר מגיע ממעבדות בשוויץ ומהווה גם הוא קפיצת מדרגה בשיפור האסתטיקה של החיוך. הוא מיוצר במעבדות השיניים בטכנולוגיה ייחודית של דחיסה – המאפשרת לעצב וללטש אותו בהתאם למבנה הפה הייחודי של המטופל. את הציפוי הזה ניתן גם לצבוע בגוונים טבעיים יותר שמשתלבים בפה של המטופל בצורה המיטבית.

3. ציפוי פורצלן

זהו הטיפול הקלאסי והוותיק מבין אלו שברשימה. במהלכו מייצרים ציפוי מחומר בשם פורצלן, אשר ניתן לחבר בקלות לשן ללא השחזה שעלולה לפגוע בה או להחליש אותה. זהו ציפוי דק ביותר – בעובי של לא יותר מ-0.2 מילימטרים. הטיפול נחשב יעיל ביותר, אך קשה להתאים במסגרתו את צבע הציפוי למטופל. עם זאת, הגוון הלבן של הציפוי נשמר לאורך שנים כמעט ללא שינוי.

4. ציפוי קומפוזיט

זהו הציפוי היחיד ברשימה שלא מיוצר מחרסינה אלא מסוג ייחודי של שרף שניתן לעצב ולצבוע כך שיתאים בצורה המיטבית לחלל הפה של המטופל. זהו טיפול ותיק ומוכר, אך בניגוד לחומרים אחרים ברשימה – לא בטוח שציפוי הקומפוזיט יחזיק וישמור על צבעו לאורך זמן. לכן נדרש להחליף ולחדש אותו בכל כמה שנים. עם זאת, גם מחירו כמובן זול יותר מהחלופות.