אסתטיקה דנטלית

כשאנשים מסתכלים עליכם בפעם הראשונה – הדברים הראשונים שהם מבחינים בהם הם בדרך כלל העיניים והחיוך. אלו המאפיינים הבולטים בנו ביותר– שגם עוזרים לאנשים לגבש, תוך פחות משנייה, את הדעה הראשונית שלהם עלינו – לטוב ולרע.

אנשים שסובלים מבעיות באסתטיקה הדנטלית חוששים לא פעם לחייך ולחשוף את השיניים שלהם. הדבר משפיע רבות על הביטחון וההערכה העצמית שלהם – בצורה שיכולה לבוא לידי ביטוי בדרכם המקצועית, במערכות יחסים רומנטיות ובכל מפגש אקראי עם אנשים חדשים.

מחקרים אף מצאו קשר ישיר בין בעיות דנטליות לבין בעיות בביטחון העצמי ובדימוי העצמי של אנשים שסובלים מהן. במקרים כאלו, טיפולים לשיפור האסתטיקה הדנטלית יכולים להוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים ובתחושת הערך העצמי של אותם אנשים.

הצד הבריאותי של הבעיות האסתטיות

אנחנו נוטים לחשוב שבעיות באסתטיקה של הפה משפיעות עלינו רק מבחינה פסיכולוגית – אך למעשה, הן מעידות הרבה גם על הבריאות שלנו.

שיניים צהובות וחניכיים מדממות עלולות להעיד על קשיים בשמירה על ההיגיינה של חלל הפה, שבאים לידי ביטוי בעששת ובדלקות חניכיים. מצב כזה משפיע כמובן על בריאות הפה, מגביר את הסיכון לאובדן שיניים ואף יכול לגרום לבעיות באזורים שונים בגוף. לדוגמה, מחקרים מצאו קשר בין דלקות חניכיים לבין מחלות לב, סוכרת ואפילו סרטן.

גם שיניים שאינן מיושרות נתפסות כבעיה אסתטית לחלוטין שלא משפיעה על הבריאות – אך בפועל זה לחלוטין לא המצב. מרווחים גדולים בין השיניים יכולים לתרום להצטברות לא רצויה של שאריות מזון שקשה להסיר בצחצוח. במקרה כזה, גובר הסיכון לבעיות חניכיים ולעששת – דבר שכאמור משפיע גם על בריאות הפה ושאר הגוף.

ואם זה לא מספיק, בעיות ביישור השיניים יכולות לגרום לקשיים בלעיסה של המזון – מה שעלול אף להוביל לכך שהגוף יתקשה לספוג את כל החומרים המזינים מהאוכל הדרושים לתפקוד השוטף שלו.

מפסיקים להתעלם, מקדימים תרופה למכה

כשזה נוגע לבריאות הפה ולאסתטיקה דנטלית – ככל שנקדים לטפל בבעיות שצצות – כך יהיה קל וזול יותר לעשות זאת.

אנחנו חיים בתקופה שבה סל הטיפולים לאסתטיקה ולבריאות הפה רק הולך ומתרחב – והטיפולים הקיימים רק נהיים יעילים, נגישים ופשוטים הרבה יותר. כיום ניתן לטפל בבעיות בחלל הפה במגוון רחב של טכניקות הכוללות בין היתר: שיטות שונות ליישור השיניים; ציפויים להגנה על השיניים ולטיפול בשברים; שתלים להשלמת שיניים חסרות; טכניקות שונות להלבנת שיניים ועוד.

בעידן שלנו, כמעט אין גבול למה שאפשר לעשות כדי לשפר את הבריאות והאסתטיקה של הפה ולהבטיח שכולנו נהנה מחיוך בריא ואסתטי שנוכל להתגאות בו. זכרו כי פה אסתטי הוא סימן לפה בריא – ולכן עדיף שלא להתעלם מבעיות באסתטיקה של הפה ולטפל בהן בהקדם.

אם אתם מזהים בעיות שונות בבריאות חלל הפה שלכם, מומלץ לפנות בהקדם לרופא המתמחה בשיפור האסתטיקה הדנטלית כדי להתאים את הטיפול שיבטיח שתמשיכו לחייך – עכשיו ולתמיד.