ציפוי קריסטל לשיניים

ציפוי קריסטל לשיניים הוא פתרון עבור כל מי שמעוניין לשפר את המראה של השיניים שסובלות מנזקים קלים או פגמים. ישנם מגוון פתרונות לשיקום השיניים אך ציפוי קריסטל נחשב למאוד שכיח ופופולארי כיוון שניתן לבצע אותו בביקור אחד בלבד במרפאת השיניים והתוצאה הן מראה אסתטי ונאה. כאשר שוקלים את האפשרויות, חשוב מאוד להבין את היתרונות והחסרונות של כל שיטה על מנת להגיע להחלטה הנכונה וכך גם לגבי ציפוי לשיניים כמובן.

מהו ציפוי קריסטל?

ציפוי לשיניים הוא הדבקה מרוכבת על השיניים שבאמצעותה ניתן לכסות נזקים קלים בשיניים ואף מרווחים. ציפוי קריסטל משמש לרוב על מנת להסתיר סדקים בשיניים, שברים, מרווחים ואף לתיקון שינויים בגוון השיניים. ציפוי קריסטל הוא שרף מרוכב שאותו מחברים לשן ומעצבים כך שהשן תיראה טבעית. הצבע של השן, מותאם לגוון של יתר השיניים כך שלא ניתן יהיה להבחין בשן שמצופה בקריסטל.

איך מתבצע ההליך?

ציפוי קריסטל לשיניים מתחיל בבחירת שרף בגוון שמתאים ביותר לשן על מנת שניתן יהיה ליצור מראה אחיד וטבעי. בשלב הבא, רופא השיניים מבצע ליטוש של פני השטח השן על מנת שניתן יהיה להרכיב את הציפוי בקלות וביעילות. הרופא יצפה את השן בנוזל שיסייע לשרף להיצמד בקלות ובצורה חלקה אל השן, יניח את הציפוי ויבצע התאמות מזעריות לצורה הנדרשת של השן. בשלב האחרון של ההליך, הרופא יעשה שימוש באור מיוחד שיקשה את ציפוי הקריסטל ולאחר מכן יבצע ליטוש ועיצוב נוסף של הציפוי על מנת לוודא שהשן מתאימה לשאר השיניים בפה.

הקשר בין ציפוי קריסטל להלבנת שיניים

ציפוי קריסטל מהווה פתרון במקרים של כתמים על השיניים וסתימות. ניתן לשלב אותו עם טיפול הלבנת שיניים על מנת לקבל את התוצאות האופטימליות ביותר. למטופל שמעוניין בטיפול ציפוי קריסטל לשיניים מומלץ לפני כן לעבור טיפול הלבנת שיניים. גוון השרף שבו בוחרים לפני ציפוי קריסטל מותאם לשאר השיניים ולכן כדאי לבצע את ההלבנה לפני כן כיוון שלא ניתן יהיה לבצע הלבנה לאחר הנחת ציפוי הקריסטל.

מהם היתרונות של ציפוי קריסטל?

לטיפול ציפוי קריסטל לשיניים ישנם יתרונות רבים:

  • ניתן ליישם אותו במגוון רב של מקרים כמו טיפול בפגמים בשיניים, שינויים בגוון, סדקים ומרווחים.
  • העלות של ציפוי קריסטל היא יחסית נמוכה במיוחד כאשר משווים אותה לסוגי טיפול אחרים כמו ציפוי חרסינה וזאת מבלי לפגוע באיכות התוצאה שנשמרת למשך זמן רב.
  • שלא כמו כתרים וציפויים, ציפוי קריסטל אינו מצריך בילוי זמן רב במרפאת השיניים או מספר ביקורים – את הטיפול ניתן להשלים בביקור אחד במרפאה וניתן גם לבצע ציפוי למספר שיניים באותו טיפול.

יתרון נוסף ומשמעותי הוא שההדבקה של ציפוי קריסטל מצריכה הסרה מאוד מינימאלית של שכבת האמייל שמגנה על השיניים. במידה והמטופל מעוניין לבצע הסרה של הציפוי, ניתן להסיר אותו בקלות מבלי לגרום נזק לשיניים (שלא כמו ציפוי חרסינה למשל שגורם לשינויים בלתי הפיכים בשיניים).

מהם החסרונות של ציפוי קריסטל?

ישנם שני חסרונות לציפוי קריסטל לשיניים –אף על פי שניתן להגיע לתוצאות אידיאליות באמצעות ההדבקה של הציפוי, ישנם מקרים שבהם השרף סופג כתמים לאורך זמן. במקרים אלה, המטופל יצטרך להגיע אל מרפאת השיניים ולבצע ציפוי נוסף על מנת שניתן יהיה להסתיר את הכתמים. חסרון נוסף הוא שציפוי קריסטל פחות עמיד ביחס לפתרונות אחרים כמו ציפוי חרסינה אך בכל זאת הם מחזיקים מעמד לא מעט זמן ולרוב צריך להחליפם רק לאחר כעשר שנים.

מהן האלטרנטיבות לציפוי קריסטל?

ישנם כאמור פתרונות אחרים שבהם ניתן לבחור על מנת לטפל במקרים של סדקים בשיניים ומרווחים. כתרים הם אחד מהפתרונות – מעין כיסוי בצורת שן שמונחת על החלק הגלוי של השן ומתפקד בדיוק כמו שן טבעית. בחירה באפשרות של כתר מחרסינה תמנע מאנשים להבחין שמדובר בכתר ולא בשן טבעית. אפשרות נוספות היא ציפוי – תבנית דקה מחרסינה המיוצרת  בהתאמה אישית ומוצמדת למשטח הקדמי של השן ומשמשת לכיסוי רווחים בין השיניים (מיועד למקרים שבהם טיפול יישור שיניים פחות רלוונטי). החיסרון המהותי של פתרונות אלה הוא שנגרם נזק מסוים לשיניים. הציפוי יכול להחזיק זמן רב אבל על מנת לעשות בו שימוש, יש לבצע שינויים של השן על מנת להתאים אותה לציפוי. הסרה של חלק בריא מהשן מתבצעת על ידי הרופא גם כאשר בוחרים באפשרות של כתרים.  ציפוי קריסטל היא דרך מהירה, פחות יקרה ולא פולשנית וניתן לבצע תיקונים במידת הצורך גם כאשר נוצר נזק או שבר בציפוי.

אין ספק שהיתרונות של ציפוי קריסטל עולים על החסרונות והדרך הטובה ביותר לקבוע האם הטיפול מתאים לפתרון הבעיה הקיימת היא להגיע למרפאת השיניים. בפגישה עם רופא השיניים, תתבצע בדיקה פיזית ורופא השיניים יוכל להמליץ על הטיפול המתאים ביותר על מנת להעניק להשיג את המטרה המבוקשת. בחירה באפשרות של ציפוי קריסטל תאפשר אפילו ביצוע הטיפול באותו יום וקבלת התוצאות הרצויות.