טיפולי שיניים ביום אחד

טיפולי שיניים, במיוחד מורכבים, דורשים בד"כ מספר פגישות במרפאת השיניים. אך האם ישנם טיפולים שאפשר להשלים ביום אחד? האם באמת מדובר על טיפול יחיד ללא צורך בהגעה נוספת למרפאה?

השתלת שיניים ביום אחד

המטרה של רפואת השיניים היא לשמר את השיניים שלנו, להשאיר אותן בריאות וחזקות. אך ישנם מקרים בהם אין מנוס ורופא השיניים יאלץ לעקור שן שלא ניתן להצילה. לא מומלץ להשאיר שן חסרה בקשת השיניים ולכן הרופא ימליץ על השתלת שיניים. בשיטה המסורתית, השתלת השיניים נעשית בשני שלבים: השתל וכותרת השן. הרופא יחדיר את השתל לעצם הלסת ויסגור את רקמת החניכיים סביבו. לאחר מכן ממתינים בין 3 ל-9 חודשים. בזמן זה עצם הלסת צומחת סביבי השתל והוא מתקבע. לאחר מכן ניתן להתחיל את השלב השני שהוא הרכבת כותרת שן חדשה.

ישנם מקרים בהם ניתן לוותר על תקופת ההמתנה ולהשתמש בשיטת ההעמסה המיידית המכונה גם "השתלת שיניים ביום אחד". בשיטה זו, לא ממתינים להתאחות השתל בעצם הלסת אלא מרכיבים את כותרת השן החדשה מיד לאחר השתלת השתל. למעשה, המטופל יוצא ממרפאת השיניים עם שן מתפקדת לכל דבר ועניין כבר באותו היום. עם זאת, ייתכן שיהיה צורך בפגישות נוספות כדי להתאים כתר קבוע או לעשות התאמות אחרות.

שיקום הפה ביום אחד

שיקום הפה מתאים למי שזקוק להשתלת שיניים מרובות, לשיקום קשת שיניים מלאה יכול לעשות זאת בשיטת ALL-ON-4/6. בשיטה זו מרכיבים 4-6 שתלים ועליהם גשר מלא. הטיפול נעשה ביום אחד, בהליך הנמשך מספר שעות. אחריו, המטופל יוצא עם קשת שיניים משוקמת במלואה. עם זאת, למרות שעיקר ההליך נעשה ביום אחד, בדרך כלל יש צורך בהליכים מקדימים וייתכן שגם פגישה נוספת לאחר הרכבת הגשר.

ציפוי לשיניים ביום אחד

ישנם מספר סוגים של ציפויים לשיניים, המטרה של כולם היא ליצור שיניים לבנות ונקיות יותר וגם לתקן פגמים קלים. ציפויי חרסינה דורשים בדרך כלל מספר פגישות כדי להרכיב את הציפוי על השיניים. אך כאשר מדובר על ציפוי קומפוזיט או ציפוי ננו קרמי מספיקה פגישה אחת במרפאת השיניים. ציפוי הקומפוזיט אמנם פחות עמיד מציפוי חרסינה אך הוא מתאים במיוחד למי שצריך פתרון אסתטי מהיר במחיר השווה לכל כיס.

הלבנת שיניים ביום אחד

אחת הדרכים היעילות ביותר להגיע למראה שיניים נקיות ולבנות היא על ידי הלבנת שיניים. עם השנים, השיניים שלנו יכולות לספוג צבע ממזון, לעבור הכתמה ממוצרי טבק וכדומה. ניקוי שיניים יסודי על ידי שיננית יכול לשפר את המצב אך במרבית המטופלים יש צורך בהלבנה כדי ליצור מראה שיניים לבנות ונקיות. הלבנת השיניים נעשית על ידי משיחת חומר מלבין על השיניים (בריכוז גבוה יותר מערכות הלבנה ביתיות) וחשיפת השיניים לנורה ייעודית שמפעילה את החומר. התהליך נמשך כחצי שעה סך הכל. אפשר לחזור על הפעולה מספר פעמים כדי להגיע לתוצאה הרצויה. לרוב, אין צורך לחזור למרפאה, ההלבנה אכן נעשית ביום אחד.

טיפולי שיניים בסדציה או הרדמה מלאה

מי שזקוק למספר טיפולי שיניים מורכבים למשל כמה עקירות או השתלות שיניים יכול לעבור את כל ההליכים יחד ביום אחד תחת הרדמה מלאה או סדציה. טיפולי שיניים תחת הרדמה בשיטות אלו מאפשר לחסוך "זמן כיסא" ופגישות מרובות. למעשה, ללכת לישון ולהתעורר אחרי שהטיפול מסתיים. בהליכים הנמשכים עד 4 שעות אפשר לעשות סדציה בנוכחות מרדים, אך אם משך הטיפול הכולל הוא מעל 4 שעות יש צורך בהרדמה מלאה.