שיקום הפה בירושלים - ד"ר אבי בביוב בהתייעצות , ד"ר בביוב , דוקטור אבי בביוב , מרפאת שיניים אבי בביוב , השתלת שיניים


מחקרים מעידים כי כאשר אחרים מסתכלים עלינו, ובמיוחד במפגש ראשון, הדברים הראשונים שרובם מבחינים בהם הם העיניים והחיוך שלנו. לכן, אפשר בהחלט להבין מדוע חיוך בריא ואסתטי משפיע רבות על האופן שבו הסביבה תופסת אותנו וגם, כתוצר נלווה, על הביטחון וההערכה העצמית שלנו.
ואמנם, בעיות בחלל הפה כמו שיניים חסרות, הרס מתקדם של השיניים, דלקות חניכיים חריפות או עששת, לא רק משפיעות על המצב הנפשי והחברתי שלנו. יש להן השלכות רבות על הבריאות ולכן חשוב ביותר לטפל בבעיות האלו לפני שיחמירו ויגרמו נזק רחב יותר בעתיד. שיקום ממוקד של חלל הפה על ידי רופא מומחה הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח שמירה על הבריאות הדנטלית, למניעת נזק חמור יותר בעתיד וכמובן לאפשר לכם לחייך שוב, בגאווה וללא חשש.
בואו נכיר קצת יותר את היכולות בתחום הזה ונבין מהו הטיפול המתאים לכם ביותר.

ד"ר אבי בביוב מייסד ומנהל רפואי
ד"ר אבי בביוב 
מייסד ומנהל רפואי

לפני שמתחילים – מטפלים בשורש הבעיה

אובדן של שיניים או הרס שלהן נובע בדרך כלל מבעיה דנטלית רחבה יותר שחשוב לתת עליה את הדעת. רק לאחר הטיפול בבעיה הזאת, ניתן יהיה לבצע במידת הצורך שחזור של השיניים שאבדו, או לשקם שיניים שנהרסו באמצעות עזרים דנטליים שונים.

לדוגמה, אם דלקת חניכיים מתקדמת גרמה לאובדן שיניים או להרס העצמות שתומכות בהן, ראשית יהיה עלינו לטפל בבעיה הזאת באמצעות הסרת אבנית אצל גורם מוסמך, וגיבוש הנחיות מדויקות להקפדה מיוחדת על היגיינת הפה, הכוללות צחצוח שיניים בעזרת מברשת מתאימה, ניקוי עמוק בין השיניים בכל יום באמצעות חוט דנטלי או קיסמים דנטליים ושטיפת פה עם חומר נוגד דלקת. במידת הצורך, ייעשה גם שימוש באנטיביוטיקה להפחתת רובד החיידקים (פלאק) באזור.

במקרים מסוימים, כאשר הדלקת גורמת נזק רב לחניכיים או לעצמות שתומכות בשיניים, יהיה צורך בטיפול נוסף הכולל לעיתים השתלת עצם, או השתלת חניכיים במקרים של נסיגת חניכיים חמורה. אחרי שנוודא שהבעיות שגורמת להרס השיניים טופלו, ניתן יהיה לגבש תוכנית כוללת לשיקום חלל הפה.

במרפאה של ד"ר אבי בביוב פועלים מומחים שונים שפועלים ביחד כדי להציע את סל הטיפולים הטוב ביותר לכל אדם, ובכל מצב דנטלי ורפואי. צוות המרפאה כולל בין היתר מומחה לרפואת חניכיים, כירורג פה ולסת, מומחים לטיפולי שורש ומומחים לשיקום הפה. ד"ר בביוב לוקח בעצמו חלק פעיל בכל תהליכי האבחון ונעשית מחשבה משותפת של מספר מומחים, כדי להבין ולגבש את תוכנית הטיפול הטובה ביותר והנכונה ביותר, על מנת לשפר את הבריאות הדנטלית של המטופל.

כיצד מבצעים שיקום של חלל הפה?

במרפאתו של דר אבי בביוב אנו משתמשים במגוון עזרים וכלים, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות והמשוכללות ביותר, שנועדו להציע את הטיפול המדויק והיעיל ביותר לשיקום חלל הפה שלכם. אלו כמה מהעזרים שיכולים לסייע להשיב את החיוך הבריא והאסתטי לפנים של כל מטופלת ומטופל במרפאה:

שתלים וכתרים

אלו חומרים שמאפשרים לשחזר שיניים שאבדו או שיש צורך בעקירתן. שתל הוא למעשה בורג מחומר חזק ועמיד, בדרך כלל טיטניום, אשר מחליף את שורש השן ומחובר לחלל הפה בהברגה. הכתר הוא חומר שמדמה את השן שאבדה ובדרך כלל מיוצר ממתכת המצופה חרסינה, או מזרקוניה – חומר איכותי ועמיד שמזכיר בהרכבו את מבנה השן.

גשר

במקום לחבר בורג בחלל הפה, ניתן במקרים מסוימים להשתמש בגשר שנשען של השיניים הקיימות משני צידי השן החסרה. מדובר בתהליך פשוט ומהיר יותר שלא מצריך ניתוח, אך הגשר במקרים מסוימים עלול לפגוע בשיניים סמוכות בשל הצורך בהשחזתן כחלק מהתהליך. ההחלטה תתקבל כמובן על סמך בחינה מדוקדקת של המצב הדנטלי ותוך דיון וחשיבה משותפת של הרופא והמטופל.

תותבות נשלפות

לעיתים במקרים של אובדן שיניים מרובות, המטופל יעדיף להיעזר בסט של שיניים תותבות נשלפות במקום לבצע השתלת שיניים. היתרונות של התותבות כוללים תהליך התקנה די פשוט ומשך טיפול קצר שנותן מענה מהיר לבעיה. בנוסף, ניתן לשלוף את התותבות בקלות ולנקות אותן, ובכך לשמור בקלות יתרה על היגיינת הפה. גם עלות הטיפול נמוכה יותר, אם כי סט התותבות עלול בתורו לגרום לבעיות בהיגיינת הפה כגון, לחץ על החניכיים והחלשות של השיניים שנשארו בחלל הפה ותומכות בו.

סתימות ושחזורים בשיניים

אם השיניים לא נהרסו, אך יש בהן עששת חריפה או חורים, ניתן לטפל בבעיה באמצעות סילוק העששת שגורמת לחור או להרס השן, ושחזור החלק שנהרס כתוצאה מהרובד החיידקי באמצעות סתימה.
בעבר רוב הסתימות בוצעו באמצעות מתכון כגון כסף או זהב. כיום הנטייה היא להשתמש בחומר חזק ועמיד שיהיה בצבע של השן, ולא ייראה שונה ממנה. רופאי שיניים רבים משתמשים במילואה – חומר שעשוי מחרסינה שמזכירה בהרכבה ובתכונות שלה את אלו של השיניים האנושיות.

כמה זמן אורך תהליך השחזור?

מטבע הדברים, אנשים שסובלים משיניים חסרות או הרוסות, ירצו להשלים את תהליך השיקום בהקדם האפשרי. עם זאת, חשוב להבין כי בחלק גדול מהמקרים, התהליך כולו צפוי לארוך מספר חודשים, החל משלב האבחון הראשוני ועד להנחת הכתרים הקבועים שיחליפו את השיניים.
לדוגמה, אם יש צורך בביצוע שתל בודד בעזרת בורג וכתר, בשלב הראשון יתקיים מפגש אצל הרופא המומחה, שבו יאובחן המצב הדנטלי, תתבצע הדמיה של חלל הפה ויותאמו האביזרים הדנטליים שישמשו את הרופא בניתוח. לאחר מכן יתבצע ניתוח שבו יוחדר הבורג שמחליף את שורש השן, ועליו יותקן כתר זמני. בשלב הזה לא ניתן להתקין כתר קבוע, מכיוון שחשוב תחילה לאפשר לרקמות באזור להתאושש ולהחלים.
לאחר תקופה של מספר חודשים, תותקן באזור ההשתלה מעין כיפת מתכת שתעטוף את השתל ותאפשר להאיץ את תהליך הריפוי של החניכיים באזור. כעבור שבוע או מספר שבועות, על פי החלטת הרופא, על סמך תהליך ההתאוששות של המטופל, יותקן הכתר הקבוע. חשוב להבין, קיצור של התהליך הזה עלול לפגוע בתוצאות ולגרום נזק. לכן, חשוב לשמור על אורך רוח ולבטוח בהמלצת הרופא המטפל.
אם מדובר בבעיה קלה יחסית כמו חור בשיניים או דלקת חניכיים, במקרים רבים ניתן יהיה להשלים את הטיפול במפגש אחד. אך כאמור, הדבר תלוי בחומרת הבעיה, בצורך הדנטלי ובמצבו הבריאותי הספציפי של המטופל.

כיצד לשמור על התוצאות לאחר תהליך השיקום?

מידת ההצלחה של תהליך השחזור תלויה בשני גורמים מרכזיים: הראשון הוא המיומנות של הרופא המטפל, והשני הוא מידת האחריות של המטופל. לכן, חשוב לבחור ברופא מקצועי ומיומן שניתן לסמוך עליו, אך חשוב לא פחות לבצע בתום התהליך את כל הפעולות החיוניות שיעזרו לשמור על בריאות חלל הפה בטווח הקצר והארוך:
1. צחצוח שיניים – חשוב לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, ועדיף אחרי כל ארוחה. יש להקפיד על שימוש במברשת מתאימה. לדוגמה, אם אתם סובלים מדלקת חניכיים, מברשת רכה תמנע נסיגה אפשרית שלהן.
2. ניקוי עמוק בין השיניים – חשוב לנקות לפחות פעם ביום את הרווחים שבין השיניים באמצעות חוט דנטלי, מכשיר ניקוי סילוני, או קיסמים דנטליים שניתן לרכוש בבית המרקחת.
3. טיפולי שיננית – מומלץ לבקר אצל השיננית לפחות אחת לשלושה חודשים, או בתדירות גבוהה יותר, בהתאם להמלצת הרופא המטפל.
4. ביקורות תכופות אצל רופא השיניים – מעקב מקצועי אחר התוצאות במועדים שייקבעו על ידי הרופא, יעזור לטפל בבעיות לפני שיחמירו ולבצע במידת הצורך טיפולים משלימים נוספים שיעזרו להבטיח את הצלחת התהליך.
5. ערנות לסימני האזהרה – אחרי טיפולי השחזור, שימו לב לכל תופעה חריגה שעלולה להופיע לרבות חום, דימום באזור הטיפול, חוסר יציבות של השתלים או כאבים חריגים. בכל מקרה כזה, עדכנו בהקדם את הרופא המטפל כדי להימנע מנזק אפשרי לחלל הפה או לבריאות שלכם באופן כללי.